Робота з батьками студентів

 

Важливим етапом виховної роботи в академічній групі студентів є співпраця куратора з батьками, так як основну відповідальність за своїх дітей несуть в першу чергу батьки. Тому в своїй роботі я планую тісну співпрацю з родинами  студентів таким чином, щоб зробити батьків учасниками педагогічного процесу.

Я планую такі найважливіші, на мій погляд, напрями діяльності з батьками:

ª педагогічне керівництво діяльністю батьківської ради групи розпочинаю на зустрічі з батьками, які прибули з студентами на урочисту лінійку 1 вересня, обираю батьківську раду, надаю допомогу у плануванні та організації її діяльності, робота з сім’ями, які потребують педагогічної допомоги, зв’язок з шефами та громадськістю;

ª вивчення сімей студентів починаю вже з перших днів проведення практики після вступу студентів у коледж і продовжую на протязі всього періоду керівництва групою. Це дозволяє мені краще пізнати студентів та їх батьків, зрозуміти стиль життя сімей, ознайомитись з домашніми умовами розвитку особистості студента ( індивідуальні бесіди, відвідування сімей студентів, анкетування, написання творів і творчих робіт про сім’ю, тестування, педагогічні майстерні, ділові ігри і тренінги з батьками, формування даних про про кожну сім’ю та сімейно-родинне виховання;

ªзабезпечення участі батьків у життєдіяльності студентської групи здійснюю, залучаючи батьків до спільного планування виховної роботи в групі (колективні творчі справи: свята, вечори, концерти, КВК, відвідування виставок, бібліотек, театру, прогулянки, походи, поїздки, виставки творчих робіт, дні здоров’я, допомога у ремонті та естетичному оформленні кабінету, участь у обладнанні кабінету);

ª педагогічна просвіта батьків планується мною у відповідності з метою та завданнями навчально-виховного процесу, конкретними проблемами, що виникають у ході спільної діяльності ( у план включаю проведення батьківських зборів, консультацій, педагогічні практикуми з розгляду різних ситуацій виховання, огляд популярної педагогічної літератури для батьків, обмін досвідом виховання тощо);

ª індивідуальна робота з батьками дозволяє встановити безпосередній контакт з кожним членом сім’ї студента, досягти взаєморозуміння щодо пошуку шляхів впливу на розвиток особистості (індивідуальні бесіди з батьками, бесіди в практичного психолога і заступника директора з виховної роботи, спільне визначення перспектив та засобів розвитку студента, педагогічні консультації, індивідуальні доручення);

ª інформування батьків про хід та результати навчання, виховання і розвитку студента здійснюю за допомогою батьківських зборів, індивідуальних консультацій, письмових повідомлень, надсилання подяк батькам за виховання дітей, які на відмінно закінчили семестр чи навчальний рік, телефонних дзвінків, складання таблиць результатів навчальної діяльності студентів, ведення щоденників спостережень.

         Саме ці напрями роботи, а також співпраця з завідуючими відділень, практичним психологом, головою циклової комісії кураторів груп та заступником директора з виховної роботи дозволяє спрямувати роботу в групі  і добитися хороших результатів у вихованні студентів.