Сутність позакласної роботи

      Позакласна робота – це організована на добровільних засадах діяльність учнів, спрямована на розширення й поглиблення їхніх знань, умінь і навичок, розвиток самостійності, творчих здібностей, інтересу до вивчення образотворчого мистецтва. Ця діяльність базується на інтересі і бажанні дітей її виконувати, тому вона необов’язкова для всіх учнів класу.

     Позакласна робота ґрунтується на добровільній ініціативі й активності молодших школярів. Зміст її виходить за межі шкільної програми. Позакласна робота має бути цікавою для учнів, задовольняти їхні інтереси й запити.

      Позакласна робота сприяє вирішенню основних завдань школи. Головні її напрямки:

– розширення й поглиблення знань, умінь і навичок, передбачених програмою, розвиток самостійності, творчих здібностей, інтересу до вивчення образотворчого мистецтва, формування у дітей позитивного ставлення до образотворчої діяльності;

– виявлення найпростіших образотворчих закономірностей;

– встановлення зв’язків і взаємозв’язків між окремими мистецькими елементами та явищами;

– розширення уявлень дітей про єдність природи і мистецтва;

– забезпечення застосування знань і вмінь на практиці.

       Діти, які беруть участь у позакласній роботі, мають конкретніші знання, їх відповіді більш точні й виразні. Позакласна робота сприяє розвиткові мислення молодших школярів. Під час проведення позакласної роботи у дітей виховується повага до праці, в тому числі й до фізичної. В учнів, що беруть участь у позакласній роботі, виховується почуття відповідальності за доручену справу, дисциплінованість, діти привчаються виконувати роботу своєчасно. У позакласній роботі відкриваються широкі можливості для виявлення ініціативи, творчості, в учнів розвивається любов до мистецтва.

        Найголовнішою умовою організації позакласної роботи є керівна роль учителя. Завдання вчителя полягає в тому, щоб формувати в дітей стійкий інтерес до мистецтва, захоплення різноманітними дослідженнями. Щоб зацікавити молодших школярів, учитель має досконало знати мистецтво і бути готовим відповісти на будь-яке запитання дитини.

       Разом з тим він повинен багато чого вміти: спостерігати, аналізувати результати спостережень і використовувати їх у своїй навчальній роботі. І справді, без відповідних знань і вмінь, а також без прагнення та бажання з боку вчителя позакласну роботу організувати неможливо, адже вона ґрунтується на добровільній ініціативі та активності молодших школярів. Тому все залежить від учителя і його активності.

      Особливостями позакласних занять слід вважати: добровільність участі учнів у різних заходах; зміст занять не обмежується рамками програми; методи і форми занять основані на творчій діяльності й інтересах учнів.

     За своїм змістом, формами організації та методами проведення позакласна робота з образотворчого мистецтва різноманітна. Виділяють такі види позакласної роботи: індивідуальні, групові, масові.

      Індивідуальна позакласна робота проводиться з тими учнями, які виявляють інтерес до об’єктів і явищ образотворчого мистецтва. Пізнавальний інтерес зароджується в них на уроках і в позаурочній роботі. Спочатку він нестійкий, ситуативний і проявляється у збиранні марок, листівок, кольорових фотографій, на яких зображені твори мистецтва; читанні дитячих книжок про них; перегляді телепередач. Однак все це школярі роблять безсистемне, нецілеспрямовано. Завдання учителя – вчасно помітити, виявити і перетворити це захоплення в стійкий довготривалий інтерес до змісту навчального предмета. Відповідно до цього індивідуальна позакласна робота повинна бути цілеспрямована, планомірна.       Розпочинається вона з побудови завдань на тому змісті і тих видах діяльності, якими цікавиться дитина. Наприклад, якщо вона збирає кольорові листівки про мистецтво, рослини, то їй пропонується зробити з них тематичні підбірки, знайти до кожної з тем загадки, прислів’я, цікаву інформацію.

      Ефективність індивідуальної позакласної роботи залежить від рівня усвідомлення учнем мети завдання, його вагомості, від оволодіння способами виконання й оформлення його результатів, а також від оцінювання товаришами й учителем.


Проведення квесту-подорожі Шевченківськими станціями "Пізнаємо Кобзаря", присвяченого життю і творчості Тараса Григоровича Шевченка.


Шевченківський кінозал...

Перегляд фільму "Наймичка".


Встань, поете, подивися

на поля просторі,

колоситься там пшениця,

наче синє море.

Україна твоя вільна,

вже панів немає,

і народ наш український

сам шлях обирає.

І в сім’ї народів славних,

в сім’ї вольній, новій,

тебе згадуєм, поете,

незлим тихим словом.

Вже стало традицією в Нетішинському професійному ліцеї вшановувати пам'ять Великого Кобзаря, генія українського народу народу - Тараса Григоровича Шевченка.

Сьогодні, 9 березня, відбулося урочисте відкриття Шевченківського тижня "Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття..."

Впродовж тижня учні ліцею подорожуватимуть Шевченківськими шляхами-станціями, пізнаючи життя і творчість гідного сина української землі.



Проведення відкритого виховного заходу, присвяченого Дню української писемності та мови "Ти наше диво калинове, кохана українська мово!"

Проведення відкритого виховного заходу, присвяченого Дню української писемності та мови "Ти наше диво калинове, кохана українська мово!"